12 de març del 2017

Raquetejant per la Vall de Boí

Les previsions de temps per al cap de setmana són molt bones, així que decidim passar-lo a la Vall de Boí per fer doble sessió de raquetes i una mica de turisme.

El dissabte pugem fins a Boí, on agafem un taxi dels que et pugen fins al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, concretament al mirador de Sant Esperit i el planell d'Aiguestortes, just a 1.800m. Des d'allà parteix una excursió magnífica i sense cap mena de dificultat cap al refugi de l'estany Llong.

Un cop al refugi, l'Estany queda ja molt a prop. Com que està nevat, baixem i el travessem pel mig.

Deixem enrere el llac i seguim, ara amb considerable pujada i obrint traça, fins a l'estany Redó, on dinem.

La tornada és pel mateix camí.

El track de la ruta és el següent: Ruta cap a estany Llong i Redó

Novament a Boí aprofitem per fer una mica de turisme al poble i informar-nos de la ruta de l'endemà.

Pel diumenge teníem pensat pujar a la Presa de Cavallers però al punt d'informació de Boí ens confirmen que no hi trobarem neu i ens proposen una altra possible ruta: dos circuits senyalitzats i amb bones vistes a tocar de l'estació d'esquí Boí-Taüll. Ambdós itineraris, que nosaltres acabem fusionant en un de sol, surten pocs centenars de metres abans d'arribar a l'estació (hi ha una barraca de fusta) i permeten, sense massa desnivell, pujar un petit cim: el Pic de la Pala de Ginebrell.

Després de l'excursió, aprofitem per parar una bona estona a Taüll per veure'n la famosa església de Sant Climent i la resta de poble, amb l'església de Santa Maria.