5 de juny del 2010

Santa Cecília - Sant Jeroni, Montserrat

Fem una de les rutes clàssiques de Montserrat: la pujada a Sant Jeroni (1.236m), el punt més alt d'aquesta muntanya. Tot i així la variem una mica i comencem no des del monestir sinó des de l'ermita de Santa Cecília, tot pujant per la canal de St Jeroni.

Tot i que portem el track de la ruta, a mitja canal decidim seguir unes marques blaves, que sembla que ens allunyen del track marcat però al cap i la fi tots els camins de pujada deuen portar a dalt, no? De fet la reflexió era bona si no es té en compte la dificultat, jeje. El cas és que seguint seguint, anem a parar a l'inici de la canal del Mejillón (V+), totalment vertical i impossible de pujar, però just a la dreta d'aquesta trobem un tram de cable que ens sembla facilet (al costat del Mejillón tot sembla pa sucat amb oli) i que decidim seguir. Fins força més amunt no ens adonem que estem 'liats' al mig de la ferrada Teresina, sense arnés ni dissipador, així que tornem enrere poc a poc fins a les famoses marques blaves i tornem a enfilar la canal de St Jeroni.

Un cop al coll i abans de fer cim, ens desviem per anar a gaudir de les vistes des del ja no utilitzat funicular de St jeroni i seguidament tornem i ens arribem al mirador.

Dinem al costat de l'ermita del mateix nom i després comencem la baixada, tot passant pel Pla dels ocells (baixant pel torrent de Santa Maria), l'ermita de St Benet i el camí de l'arrel fins tornar a arribar un altre cop a Santa Cecília.

El recorregut, perfil i desnivells de la ruta (evitant la part errònia) es poden veure al link: Santa Cecília - Sant Jeroni (1236m)