12 d’agost del 2012

Pica d'Estats (3143m)

A tot català amb ganes de fer alta-muntanya, la Pica d'Estats és un d'aquells cims que tard o d'hora piquen la curiositat i les ganes de pujar-hi. Però com que pujar-ho i baixar-ho tot en un dia és molt de "tute" (i el refugi de la Vallferrera està a només 15' de l'inici i per tant no soluciona gran cosa), decidim fer el cim més alt de Catalunya en dues etapes, fent nit al primer llac d'Estats.

Hi anem amb el Jordi, el Francesc, el Ramon i el Ferran; la Dipali havia de venir però finalment no ve perquè està a 38 de febre. Així doncs, després d'un petit 'percance' amb el cotxe i d'acabar pujant amb taxi fins a l'aparcament, cap a les cinc de la tarda comencem la pujada, carregats amb les tendes. Caminem una mica més de dues hores, fins a l'estany de Sotllo. La pujada no és gaire forta però fa molta calor i acabem ben suats. Sort que la tarda està ennuvolada!

Quan arribem, plantem les tendes. El Jordi deia que en la seva hi havien dormit 4 persones, però 'va a ser' que ells no hi caben! I l'altra tenda, que ens va deixar la Dipali, és de 2 places...  conclusió: el Ferran va acabar 'gaudint' d'una nit de vivac entre les dues tendes, amb vistes a la pluja d'estels    : S

Diumenge al matí esmorzem ben d'hora i comencem la pujada. De seguida trobem el segon estany i a partir de llavors comença una forta pujada fins al Port de Sotllo. Un cop allà tenim dues opcions: pujar per la cresta o fer volta entrant a França. Decidim pujar per la cresta, que no és molt complicada, però cal anar alerta per no relliscar en alguna part una mica descomposta. Les vistes són espectaculars i, just al final d'aquesta, topem amb el cim del Verdeguer (3125m)...

...per tot seguit arribar al cim de la Pica.

Ja de tornada, el Roger s'avança per pujar al Moncalm i, quan ens atrapa, fem volta pel costat francès fins a arribar de nou al Port de Sotllo. Des d'allà, el camí de retorn és el mateix que la pujada.