21 de juliol del 2019

Via ferrada dels Patacons

Malgrat la calor, decidim anar a la via ferrada dels Patacons (K4), situada a Muntanyes de Prades, en concret prop d'Albiol (Baix Camp). Fa temps que no en recorrem cap i aquesta ens queda relativament a prop i ens permetrà gaudir dels seus ¡ quatre ! ponts nepalis.

Un cop aparcats, l'aproximació no és més de 15 minuts i de seguida ens trobem amb un primer tram vertical no gaire llarg i gens difícil, que acaba amb una cornissa que caldrà seguir lateralment anant amb cura perquè no hi ha  cable de vida.

Continuem amb un altre traçat vertical i trobem el grau de Patacons, que seguim en un tram horitzontal tot gaudint de les vistes.

Baixem una mica, per agafar el tram lateral desplomat, una mica psicològic al ser bastant exposat i en haver de tirar fort de braços.

Amb l'adrenalina a tope després d'aquest desplomet lateral,  entrem a la zona de ponts. Primer un de 22 metres...

... i dos més, bastant seguits, de 28 i 22 metres.

Després del tercer pont hi ha l'opció de pujar a una agulla, de la que tocarà baixar per on hem pujat ja que no portem corda per fer ràpel.

Un quart pont, més curtet...

... per després baixar unes grapes. Una passarel·la de fusta marca just la cova, que cal seguir si es vol evitar el rapel final volat ja que ens durà directament al grau del Trencanous.

Però justament coincidim amb un escalador que ens deixa rapelar amb la seva corda, i ens assegura.

La baixada és sempre pel grau del Trencanous, en el que traveddssem la Cova dels Patacons.

Acabada la via ferrada aprofitem per fer una mica de turisme a Albiol. Primer pugem fins a les restes de l'antic castell i després veiem el poble i ens quedem a fer un menú.