1 de maig del 2012

La Fou de Tous

Des de Sant Martí de Tous, un poble situat a 8km al sud-oest d'Igualada, surt una ruta bastant entretinguda i bonica, sobretot a les èpoques en les quals hi ha abundància d'aigua.

Aparquem al poble i ens dirigim al castell de Tous, ben conservat i força espectacular.

Li donem gairebé la volta i agafem el segon camí, en un principi pavimentat, que surt a mà dreta i al poc travessem el pont que creua la riera per seguir a mà dreta el camí que ens durà  a visitar l'ermita de Sentfores.

Després seguim el camí fins a la famosa Fou de Tous. Després de les pluges de les setmanes passades pensàvem que hi hauria abundància d'aigua, però la veritat és que no va ser així. De fet, fa sis anys vam fer la mateixa excursió i la diferència és considerable (veure les fotos).

Febrer 2006:

Maig 2012:

Després anem a veure la cova del Diable i la Font de la Fou.

Com que estem una mica allunyats de la ruta, per tornar al camí, en comptes de tornar enrere decidim pujar muntanya amunt i retrobar el camí que prèviament ja havíem passat.  De seguida tornem a trobar al trencall que ens duu a la Fou, aquest cop passem de llarg i ens dirigim amunt a la dreta per observar les vistes al bosc des de sobre la Fou.

Després de fer un mos, tornem a Sant Martí completant una ruta circular maca i facileta.