19 de maig del 2019

Tossa de mar i camins de ronda

Tossa de Mar és un dels pobles més emblemàtics de la Costa Brava, per la seva ubicació a tocar del mar però sobretot per la multitud de racons preciosos que té.  Com que cap dels dos hi havíem estat, decidim passar-hi un cap de setmana i combinar la visita al poble amb excursions pels camins de ronda.

La zona més bonica de Tossa és la Vila Vella, la part emmurallada. Diversos carrers empedrats combinen a la perfecció amb les parets de pedra de les cases, resultant molt fotogènics. La decoració floral és també molt bonica (Tossa de Mar és una de les viles florides de Catalunya i es nota). Realment és una delícia passejar-hi sense rumb ni pressa  i trobar, per exemple,  una estàtua dedicada a Ava Gadner, protagonista d'una pel·lícula rodada a Tossa.

La Vila Vella queda encerclada per la muralla, amb les torres circulars que tant havíem vist en foto. El millor de tot, que això no ho sabíem, és que se'n pot recórrer un bon tram tot gaudint de les vistes. Encara intramurs, a la part més alta trobem restes de l'antiga fortificació (amb restes de l'església de Sant Vicenç, per exemple) i altres espais com el Far de Tossa.

Fora de muralla, la resta de Tossa de Mar també mereix alguna passejada: els carrers comercials de prop de la Capella dels Socors, l'església de Sant Vicenç i carrers propers, o el petit barri de Sa Roqueta, sens dubte la part foramurs que més ens va agradar.

Tampoc pot faltar passejar per la Platja Gran i buscar la foto típica.

Bona part del 'finde' ha estat plovent i no hem pogut gaudir de l'entorn de Tossa com realment es mereix. No obstant hem pogut fer la major part de caminades que volíem fer:

CAMINS DE RONDA DEL SUD DE TOSSA DE MAR

El dissabte fem ruta pels camins del sud de la població. El camí de ronda surt just al costat de la platja d'Es Codolar i de seguida s'enlaira deixant a l'esquena una genial panoràmica de la part emmurallada des d'una perspectiva menys coneguda.

El camí troba diversos miradors, aquest cop bastant elevats, cap al Mediterrani.

En un d'ells deixem el GR (que s'endinsa cap a l'interior) i seguim per camins no tan fresats fins arribar a una platja arran d'aigua, ben bonica.

Fem cap a la bonica Cala Llevadó, i des d'allà voregem una zona d'apartaments...

... fins a la Cala d'en Carles i finalment Cala Figuera, l'última platgeta del recorregut abans de començar la tornada per l'interior.

Creuem un càmping (literalment!!) i continuem per una pista ampla i força avorrida que ens tornarà en poca estona a Tossa, no sense abans parar a dinar als peus de la Torre del Moro o de Can Magí, tot contemplant, novament, Tossa de Mar.

En total són uns 7,7 km.

CAMINS DE RONDA DEL NORD DE TOSSA DE MAR

El diumenge comença amb força pluja i, tot i que a quarts de dotze para, no tenim temps de fer tota la ruta planificada (Cala Giverola). No obstant, comencem a caminar a la Platja Gran i d'allà anem, encara dins de la població, fins a la Platja de la Mar Menuda. Aquesta també té vistes, més llunyanes, a la zona emmurallada i té diverses roques interessants.

Anem deixant enrere la població direcció a la primera cala, la Cala Bona. Encara trigarem a arribar-hi, de camí primer trobem una zona de pins molt bonica i després un molt bon mirador arran de carretera.

Finalment, arribem a la Cala Bona i la voregem.

Des d'allà seguim resseguint la costa uns 20 minuts més, fins a la Cala Pola. La pluja ha fet que aquesta cala estigui encara deserta!

La idea inicial era seguir fins a la Cala Giverola i tornar per l'interior però al començar tan tard no té sentit, així que tornem pel mateix camí de l'anada (amb pluja inclosa una estona!!!) i parem novament a la platja de la Mar Menuda i la Platja Gran tot fent temps i gana pel dinar!

En total fem uns 6,7 km.

Malgrat la pluja intermitent bona part del cap de setmana, Tossa de Mar ha estat una escapada de 10!