12 de setembre del 2013

Alt Empordà pel GR-92

Tot i que no som especialment amants de la platja, els paisatges de costa abrupta ens agraden molt, així que destinem uns dies de vacances a seguir el sender GR92 per l'Alt Empordà: des de Portbou fins a l'Escala. Finalment han estat 92km de caminada, repartits en quatre dies. Hem dormit en càmpings, ja que portàvem la tenda a sobre.

Dia 1 - Portbou - Port de la Vall
El GR surt de la plaça del mercat de Portbou, on arribem amb tren, i de seguida s'enlaira en direcció al coll del Frare, des d'on ja es veu el següent poble: Colera. Passat aquest es troba la platja de Garbet, molt bonica, i després s'arriba a Llançà.

De Llançà al Port de la Vall se segueix pel camí de ronda, un tram molt bonic i -cap al final- amb vistes a Port de la Selva!

El GR segueix fins a Port de la Selva pel camí de ronda; continua fins a Cadaqués per l'interior.

Passat Cadaqués torna a pujar tot travessant el Cap de Norfeu i va vorejant diverses cales fins arribar a la platja de l'Almadrava, urbanització a tocar de Roses.

Seguim pel camí de ronda fins a Roses i a partir d'aquí ens endinsem cap a l'interior, passant per Castelló d'Empúries i pel mig dels Aiguamolls de l'Empordà.

Per un breu moment arriba a la platja (la desembocadura del Fluvià) i torna cap a l'interior, paral·lel al riu, fins a Sant Pere Pescador. Aquest tram ens va agradar molt!

Avui anem de Sant Pere Pescador a L'Escala. La primera part no té massa interès: anem per camins molt plans i amples (del tipus via verda) plens de ciclistes i envoltats d'arbres fruiters.

L'arribada a Sant Martí d'Empúries suposa de nou el retrobament amb la costa. Les ruïnes d'Empúries li queden a tocar, i des d'allà a l'Escala és un pas.

Si haguéssim de repetir, potser faríem només les dues primeres etapes però repartides en tres (Portbou-Llançà, Llançà-Cadaqués, Cadaqués-Roses), ja que són els trams més bonics. A partir de Roses el GR s'endinsa cap a l'interior fins a l'Escala i tot i l'alicient dels Aiguamolls, les ruïnes d'Empúries i alguns pobles amb encant, els trams d'asfalt i la planícia no ho fan massa engrescador.

Tot i així, ens queda pendent la costa del Baix Empordà i la Selva:  de Begur a Blanes!

1. hola bona nit

ens plantejavem fer la mateixa ruta que vau fer vosaltres. a nivell allotjament I maletes com ho vau coordinar'

gràcies

2. Hola,

Com que ens portàvem la tenda i matalassos, ens vam muntar l'itinerari per dormir en càmpings. Van ser els següents:
    Dia 1 - Camping Port de la Vall
    Dia 2 - Camping Ampurdanés (a Platja de l'Almadrava)
    Dia 3 - Camping Riu (a St.Pere Pescador)
    La nit del quart dia ja vam dormir a casa.

Tema motxilla, en portàvem una cadascú (de 40 i 50 litres) amb la tenda, matalassos, mini-sacs, roba, molta aigua i algo de menjar. Per dinar passàvem amb el que portàvem i amb pa del dia i per sopar sortíem fora. L'arròs caldós de St.Pere Pescador va entrar de meravella després de caminar 31 km aquell dia, encara el recordem ara!!!