24 de febrer del 2018

Pic de l'Orri (2.438m) amb raquetes des de Rubió

La Torreta de l'Orri, o simplement Pic de l'Orri (2538m), és un cim situat a la comarca del Pallars Sobirà. Fa un temps el vam coronar amb raquetes des de l'estació d'esquí Port Ainé (veure entrada aquí) i ara ens disposem a repetir-lo però seguint un altre itinerari: aquesta vegada l'inici del recorregut  serà el petit poble de Rubió.

A l'inici de la ruta (una circular que farem en sentit horari) no hi ha massa neu, així que comencem amb les raquetes penjades a la motxilla durant almenys el primer quilòmetre i mig.

A mesura que anem pujant, se'ns obren vistes a serralades del voltant.

Planagem una mica i no triguem a veure el cim en la llunyania, inconfusible amb les seves antenes gegants.  Decidim pujar vorejant per l'esquerra, tot i que suposa una mica més de volta (més del que semblava inicialment!).  Gairebé a dalt veiem que la neu està força gelada, creant formes ben curioses.

Per fi al cim !!!

Per la baixada, el track que seguim ens dirigeix en sentit sud fins a un coll on hauríem de girar a l'esquerra. Però està tot molt gelat i la pendent és molt pronunciada, així que decidim continuar planejant i baixar una mica més endavant perque sembla que podrem baixar pel mig d'un bosc: tot i que la pendent serà similar, en cas de caiguda els arbres  ens ajudaríen a frenar.

L'encertem de ple, ja que a més la neu que trobem és més tova que la del coll. No sense patir una mica, acabem arribant al camí que comunica el poble de Rubió i el refugi de les comes de Rubió.

Fem l'entrepà i tornem al cotxe per aquest camí, plàcid i agradable en lleugera baixada.

El link de l'itinerari seguit és:  Circular Pic de l'Orri amb raquetes des de Rubió

Nota:  També des de Rubió, temps enrere vam fer una circular molt bonica amb raquetes, però sense fer cim, arribant-nos fins al Refugi Comes de Rubió (veure entrada aquí i itinerari seguit aquí).