28 de desembre del 2011

Sant Maurici, Ratera i Amitges amb raquetes

El Sebastian ens dóna un pack d'aventura per a 2 que caduca el 31/12 i no podrà aprofitar i que nosaltres canviem per una excursió amb raquetes a la zona dels Encantats i Sant Maurici. Ens entra el taxi d'Espot a l'estany i viceversa, el lloguer de raquetes i un recorregut guiat de 2h.

Som 36 persones i les guies ens divideixen en tres grups. Pugem per la pista fins a Ratera fent parades sovint, en les quals la guia ens explica curiositats del parc nacional. Finalment, arribem a l'estany de Ratera, des d'on els grups retornen pel mateix camí.

Com que vam decidir portar les nostres raquetes, preguntem si podem seguir més i ens diuen que cap problema, que tinguem en compte que l'últim taxi és a les 17h i que els diguem que som del grup de les raquetes del matí. Seguim fins al refugi d'Amitges gaudint del paisatge...

... i després seguim una mica més, fins a l'estany dels Barbs, on dinem. Com que l'estany està completament glaçat el travessem!

Durant la baixada ens desviem un moment per anar al mirador de l'estany. Després continuem baixant fins a St Maurici però aquest cop no per la pista sinó per la cascada de Ratera.

Tot i que aquesta zona ja l'havíem vist un parell de vegades a l'estiu; a l'hivern, amb dies assoleiats com el d'avui, el paisatge és tant o més recomanable.