31 d’octubre del 2010

Japó

Japó és un país impressionant, ple de contrastos que el fan espectacular. Hi hem estat dues setmanes i tot i que no hem sortit de Honshu, l'illa principal, hem voltat i patejat tot el que hem pogut i més  i hem tornat hipnotitzats:  Japó és brutal!!

Tokio és una de les metròpolis més grans i més cosmopolites del món. De la ciutat ens van agradar els gratacels, els llums de neó, i trobar llocs tranquils que et fan oblidar que estàs al mig del bullici.  I sobretot ens van encantar el mercat de peix (quines tonyines!)  i els lluitadors de sumo.

Des de Tokio hem fet excursions d'un dia a Nikko i a Kamakura, pobles amb uns quants temples i santuaris molt interessants. A més, Kamakura alberga el segon Buda més gran del Japó. És impressionant.

Després de la vibrant Tokio anem cap als Alps japonesos, on visitem Takayama, una petita ciutat que conserva un barri tradicional amb antigues cases de fusta, Shirakawa-go, un poblet rural amb cases de l'estil ''gasho'' que ens va agradar moltíssim, i Kanazawa, una bonica ciutat amb castell que alberga un dels tres millors jardins del país: Kenroku-en.

A Kioto, ciutat literalment atapeïda de temples fem això: visitar temples. Els que més ens van agradar són Fushimi Inari, Kiomizu, Rioanji i els famosos Kinkakuji i Ginkakuji. També ens van encantar el bosc de bambú d'Arashiyama (maquíssim!) i veure sis geishes reals a Gion!

D'Osaka no n'esperàvem gran cosa perque el que té es pot veure amb poques hores, però tot i així ens va encantar.  Dotombori, el barri de la festa, és espectacular de nit!

Des d'Osaka fem un parell d'excursions d'un dia, a Nara i a Hiroshima i Miyajima. A Nara disfrutem com nens donant menjar als cèrvols, que 'campen' pel parc amb total llibertat, i veiem el Buda més gran del país, però està a dins del temple Tennoji i no imposa tant com el de Kamakura.

A Hiroshima veiem l'edifici de la cúpula que va 'sobreviure' a la bomba atòmica i entrem al museu. La visita és molt commovedora.
Des d'allà anem a una petita illa, Miyajima, que té la torii (porta) més famosa del Japó. Està al mar i quan la marea és alta sembla que floti  i quan és baixa s'hi pot anar caminant. Ens va encantar!

Des d'Osaka també anem a Kinosaki per provar un onsen, els banys termals japonesos. De fotos no n'hi han perque s'ha d'anar despullat  : )  però l'experiència és genial!

També hem disfrutat molt amb el menjar: diferents tipus de sushi, ramen (fideus), tempura, sopa de miso, arròs (molt!), i el nostre gran descobriment: okonomiyaki!  A l'Anna li arriben a dir que li agradaria tant el menjar japonès i no s'ho hagués cregut!

Han quedat moltes coses pendents:  el Mont Fuji -no l'hem pogut veure perquè els dies han estat molt ennuvolats-, el castell d'Himeji, els inferns de Beppu, l'onsen de monos de Jigokudani, les illes de Matsushima, el Koya-san, cantar en un Karaoke, veure més jardins zen...   No hi ha més remei que tornar-hi... però ho farem encantats!

L'itinerari en detall ha estat:
Dia1. Vols Barcelona-Frankfurt i Frankfurt-Tokio
Dia2. Arribada a Tokio. Visita Shinjuku est (Kabuchi-ko, temple Hanazono-Jinja, parc Shinjuko Gyoen), Shinjuku oest (zona financera, mirador de l'ajuntament) i Harajuku (zona tribus urbe. Nit a Tokio
Dia3. Tren JR a Nikko. Visita pont Shin-kyo, temple de Rinnoji, santuari Tosho-gu, santuari Futurasan-jinja, estàtues Gamman-Ga-Fuchi. Retorn a Tokio i visita Roppongi i Tokio tower. Nit a Tokio
Dia4. Mercat de peix, Ginza (4-chome i edifici Sony), zona palau imperial, Shibuya. Nit a Tokio
Dia5. Barri Ryogoku (on s'entrenen els lluitadors de sumo). Tren a Kamakura (excursió pel bosc + temples). Retorn a Tokio i visita a Akihabara. Nit a Tokio
Dia6. Barri Asakusa (porta Kaminarimon i temple Senso-ji). Tren JR a Takayama (via Nagoya). Visita barri tradicional Sanmachi i onsen de peus. Nit a Takayama
Dia7. Bus NOHI (no JR) a Shirakawa-go. Visita del poblet i del mirador. Bus a Kanazawa. Visita barri antic. Nit a Kanazawa.
Dia8. Kanazawa (jardins Kenrokuen, zona castell i mercat de peix). Tren JR a Kioto. Visita  santuari Fushimi Inari. Nit a Kioto
Dia9. Visita Kioto est (temple Sanjusan Gendo -de fora-, cementiri, temple Kiomizudera, carrers Sannenzaka i Ninenzaka, estàtua Ryozen Kannon, temple Kodaiji -de fora-).
Dia10. Visita Kioto nord (temple Chion’in, temple Rioanji, Kinkakuji o temple daurat, Ginkakuji o pavelló de plata, passeig de la filosofia amb diversos temples, barri de Gion per veure geishes! Nit a Kioto
Dia11. Visita Kioto oest (riu Katsura i pont Togetsu, temple Tenryu, bosc de bambús, castell Nijo...). Nit a Kioto
Dia12. Tren JR a Nara. Visita del parc amb cèrvols i dels temples. Tren JR a Osaka. Visita nocturna de la zona del castell. Nit a Osaka.
Dia13. Tren JR a Hiroshima. Visita de la zona 0 i el museu i ferry JR a Miyajima. Retorn a osaka i visita nocturna al barri Dotombori. Nit a Osaka
Dia14. Tren JR a Kinosaki Onsen, per gaudir de l'experiència a . Tren a Sanda, on sopem amb el Kazu. Retorn a Osaka. Mirador Umeda Sky. Nit a Osaka.
Dia15. Retorn a Tokio. Nit a Tokio.
Dia 16. Vol Tokio-Frankfurt-Barcelona

1. Una companya de la feina,fa dos dies que ha vingut d'allà.
    Ens explicava que el metro tot-hom va callat, que la gent fa cua,per atravesar els carrers, que ha menjar molt d'arrós i (quin remei) ha fet servir els pallillos per menjar.
    Eu coincidit en algúns llocs!!!Peró volatres vau tornar més aviat que ella.
    Les fotos,estan molt be,el bosc de Bambú es impresionant.
    Felicitats i salut.

2. Ei parella, ens va agradar molt que tornèssiu satisfets. Molt bones fotos!
    El bosc de bambús no l'hem vist i ens l'apuntem, us recomanem la peninsula de Kii. Nosaltres tb hi tornarem!
    Una abraçada
    Rafel & Cristina des d'alemanya

3. Noisssssssss!!! Em sap molt greu k ahir haguéssim hagut de marxar una mica espitosos... no us avorriré pas amb la història però no va acabar massa bé. un altre dia us cuento! :P

Les fotosssssss!!! Quina passada!!! m'han encantat la del 1r buda amb l'anna allà petitona! Les gueishes són una passada i tenir-e de tan aprop et deus sentir com en les pel·lícules japoneses que ens arriben. Els jardins són preciosos! Realment són tant respectuosos amb la natura?! És increible. I les fotos gracioses amb els cabirols! El Roger donant de menjar fa una gràcia! També m'ha agradat molt aquell jardí de sorra, que mhe imaginat que deu ser un símil d'aquella mini sorra que l'escampes amb un rasclet per a relaxar-te, però en la realitat! Genial!
    I per no parlar dels grtacels i neons... espectacular!
    Les fotos del menjar fan una bona pinta! Jo he tastat lel menjar japones a un restaurant molt pijo de BCN que em sembla k es diu SOBA, i us el recomano! Si voleu reviure la sensació de menjar japonès com allà jo crec k deu assimilar-se força! :)

I m'ha cridat moltíssim l'atenció allò dels banys termals! Hostres quina impressió tots despullats! com dieu: una experiència genial!

I per acabar m'han encantat les fotos de la porta més famosa amb vosaltres com a tortolitos!

MOLT I MOLT XULES! si senyor!

Ens va alegrar moltissim veure-us de nou! I em vaig quedar amb més ganes d'estar amb vosaltres, enu... tots ens aguéssim quedat allà tota la nit, abans que sortir de festa!

D'aquí poquet Nadal! Ja parlarem de fer algun soapret ok? Podem fer l'amic invisible si voleu! Pot estar way!

Apa wapus!!! Moltes felicitats parella i k en compliu molts més!

FINS AVIAT!

Vero

4. FANTÀSTIC !!!
    veig que heu arribat a molts llocs, anant fent arribeu lluny!!
    Una abraçada
    Roser i Juli

5. Guapos! que al final no us vaig dir res... molt xules les fotos! aviam si un dia ens trobem per barcelona...

Abrasus!

Marc (del Khaosan de Tokyo)

6. Anna e vist les fotos del japo,man agradat molt.
    Abeure quan m'ansenyes més.